Når du har bestilt og betalt for pakken med kampanjemateriell, så er butikken din med på bevisstgjøringskampanjen og festdagen Nisjebutikkens dag™. Ved kjøp så har du godkjent avtalevilkårene for bruk av kampanjemateriellet. Avtalevilkårene i sin helhet finner du i selve kampanjeportalen.
Kampanjemateriellet er nøye planlagt for at alle butikker, liten eller stor, skal få
mest mulig SYNLIGHET og SLAGKRAFT ved aktiv bruk på enkel og smart måte.
Det er KUN de butikkene som har kjøpt kampanjemateriellet som har lov til å bruke det. Dette gjelder både trykksaker og bildefiler. Du har altså IKKE anledning til å dele en pakke med kampanjemateriell med f.eks nabobutikken. Har dere flere butikker/filialer, så anbefaler vi kjøp av 1 pakke pr. butikk, slik at dere faktisk har nok plakater, ballonger & buttons i hver butikk til å gjennomføre en kampanje som dette.
Dette er bildefiler til bruk for markedsføring i sosiale medier, og til digitale skjermer i butikk. Vi har bildefiler som er tilpasset de forskjellige formatene du trenger - og vi har de både med tekst på nynorsk eller bokmål (alle skal få!)
I kampanjen har vi KAMPANJEFILER med årets farge & fest - og vi har BUDSKAPSFILER for bevisstgjøring. Kampanjefilene er til alle format, mens budskapsfilene er tilpasset innlegg på facebook/instagram, samt til skjerm i butikk. Årets kampanje og budskapsfiler er tilgjengelig for nedlasting i kampanjeportalen fra 15. august. Disse kan da brukes i hele kampanjeperioden til og med lørdag 19. oktober. Kampanjeportalen får du tilgang til når du har betalt for kampanjemateriellet.
• BRUK ALLTID
@nisjebutikkensdag #nisjebutikkensdag og #nisjebutikkensdag2024
når du publiserer kampanjebilder i innlegg/stories i sosiale medier.
• BRUK ALLTID riktig sort bildefil og format på rett plass.
• IKKE bruk kampanjebildene i ”kreative” kolasjer eller med filter.
• Kampanjebildene SKAL IKKE brukes sammen med tilbud, eller i
markedsføring av produkt/priser. Nisjebutikkens dag™ er IKKE en tilbudsdag.
• Det er IKKE LOV å fjerne Nisjebutikkens dag™ sin signatur i kampanjebildene
• IKKE KOPIER kampanjebilder fra andre
• Det er IKKE LOV å dele kampanjebilder med/fra andre butikker.
Hvorfor må vi bruke @ og #?
Enkelt fortalt så handler det om SYNLIGHET. I praksis betyr det et når en tagger @
nisjebutikkensdag i innlegg, så ser vi innlegget og kan da dele det videre i våre
kanaler. DIN BUTIKK når da ut til flere og kampanjen i sin helet får større SLAGKRAFT. Når mange butikker i FELLESKAP bruker de samme bildene og deler det samme BUDSKAPET med #nisjebutikkensdag
FYSISK KAMPANJEMATERIELL - BUTIKKMATERIELL
Som tidligere år så inneholder pakken med trykksaker DET VIKTIGE BUTIKKMATERIELLET. Denne delen er det aller viktigste for at butikken skal bli SYNLIG i gatebildet.
Nisjebutikkens dag™ er en KAMPANJE - og det må vise igjen overfor kundene!
Butikkmateriellet består av 25 stk PLAKATER i A4 format, 25 stk i A3 format, 50 stk
ballonger, 3 stk buttons og 1 stk nbd-handlenett til hver butikk. Vi sender ut pakkenemed det fysiske kampanjemateriellet i uke 39/40. ”For mange” plakater & ballonger? Husk at dette er en kampanje som går over en liten uke, da må det være ”trøkk”. Tapetser vinduer, lag girlander, bruk gatebukken - og er ikke det nok så ta i bruk denne biten av materiellet på andre kreative måter. Det viktige er SYNLIGHET med bruk av felles fargesterkt kampanjemateriell.
Når kan plakater & ballonger tas i bruk?
For å få MAKS SYNLIGHET gjennom kampanjeuken, så anbefaler vi at plakater henges opp fra mandag 14. oktober. Fargelegg gaten/senteret ditt og inviter til fargefest.
Bruk gjerne også ballongene fra start av, men hold igjen litt til selve FESTDAGEN
lørdag 19. oktober der dere også fyller på med deres aktiviteter.
Når skal kampanjemateriellet tas ned?
Alt av kampanjemateriell skal bort etter stengetid lørdag, og senest mandag morgen før åpningstid. Året kampanje er det over og ”hverdagen” er tilbake. Det betyr også at kampanjebilder brukt som facebooktopp osv skal byttes ut med deres vanlige toppbilder. Budskapsbildene kan heller ikke publieres etter kampanjeslutt, selv om arbeidet med bevissgjøring holder frem hver eneste dag året rundt.
Ønsker dere trykkfil til gatebukk?
De butikkene som ønsker det får tilsendt trykkfil ved å henvende seg til Giske på post@gb-design.no
Avisannonser o.l.
Til annonser (avis o.l.) så trenger dere fargekoder for årets kampanje, og fonter iht Nisjebutikkens dag sin visuelle profil. Alle annonser skal også godkjennes for å sikre at budskapet vårt fremkommer korrekt, og ihht strategi & plan for Nisjebutikkens dag. Kontakt Giske på post@gb-design.no for fargekoder, fonter og godkjenning av annonser.
BESTILLINGSFRIST KAMPANJEMATERIELL
Siste ordinære bestillingsfrist er søndag 22. september kl. 23.59.
1 pakke med det unike kampanjemateriellet koster kr. 890,- + mva
Vi oppmuntrer flest mulig til å være tidlig ute med bestilling - ikke minst for å få
MAKS VALUTA for pengene. Jo tidligere du bestiller, jo lenger kan du bruke det
digitale kampanjemateriellet og med det få mer fokus og større synlighet for DIN
BUTIKK. Sene bestilllinger gjør det også vanskelig for oss å skaffe rett mengde trykksaker til pakkene, samtidig som det medfører både merarbeid og økte kostnader for
oss
IKKE MOTTATT PAKKE?
Vi sender ut det fysiske kampanjemateriellet fortløpende 22. september. Alle pakker sendes med sporing hos PostNord og Posten.
Ta kontakt med Gøril, post@butikkutvikler.no for å få ditt sporingsnummer.
GJENNOMFØRING AV DAGEN
Vi har, naturlig nok, ingen mulighet til å «kvalitetssikre» alle deltagende butikker. Det er vårt ønske at butikkene som blir med på kampanjen kan stå inne for kjerneverdiene som vi mener at unike og selvstendige butikker bør stå for; KVALITET, FAGKUNNSKAP, SERVICE & KJØPSOPPLEVELSE.
Under markeringen av Nisjebutikkens dag skal det IKKE fokuseres på tilbud, salg og prisreduksjoner. Samtidig betyr det ikke at du ikke kan ha et salgsstativ i et hjørne eller andre vanlige tilbud. Poenget er at det IKKE er TILBUD som skal frontes gjennom kampanjen. Nisjebutikkens dag handler IKKE om pris på en vare, men kvaliteten på det dere tilbyr av varer & tJenester – og ikke minst den lokale verdiskapingen som din butikk står for.
Når du trykker på bestilling her på hjemmesiden så blir du sendt videre til vår bestillingsside hos Butikkutvikler AS.
I bestillingen må du oppgi butikknavn, organisasjonsnummer, butikkens postadresse, e-postadresse, samt et MOBILnummer som kan brukes til sporing av pakke (PostNord/Posten).
VIKTIG: Vær nøye når du fyller ut bestilingsskjema – og bruk butikkens navn (ikke ditt eget). Dette handler om sporing av pakkene, utsendinbg av informasjon fra oss OG at vi får oversikten over hvilke butikker som er med på kampanjen.
Betaling av kampanjemateriellet foretas via Stripe med kredittkort til Butikkutvikler AS, org. nr 918 399 720 MVA. Dette er helt trygt.
Du blir bedt om å legge inn ZIP-code, som er ditt postnummer. Kvittering sendes deg/butikken på oppgitt e-post i løpet av noen dager. Har du ikke fått kvittering, eller har du mistet den? Ta kontakt på post@butikkutvikler.no så hjelper vi deg.
Ettersom kjøp av pakke umiddelbart gir deg tilgang til deler av materiellet, gis det ikke refusjon dersom du likevel ikke skulle ønske å være med. Ved kjøp av kampanjemateriell gjelder vilkår for kjøp mellom næringsdrivende - og du har IKKE angrerett som forbruker ihht. kjøpsloven.
Kjøpet refunderes IKKE.
HAR DU IKKE KJØPT KAMPANJEMATERIELL SÅ HAR DU IKKE LOV Å BRUKE DET
Vilkår gjelder for bevisstgjøringskampanjen Nisjebutikkens dag™. De deltagende butkkene har ved kjøp bekreftet disse. Husk at du i kampanjeportalen finner
fullstendig informasjon med vilkår og bruk av kampanjemateriellet, både når det
gjelder markedsføring i sosiale medier og materiellet til bruk i butikk. Et eget skriv
ligger også i pakken med kampanjemateriell.
Misbruk eller ulovlig bruk av Nisjebutikkens dag™ sitt kampanjemateriell kan bli
fakturert med et straffegebyr pålydende kr, 5.000,- pr. misbruk (i praksis pr.bilde, pr. publisering). Det er IKKE fritt frem å bruke andre sitt arbeide uten lov bare fordi en liker et konsept eller budskap. Nisjebutikkens dag™ er et konsept utviklet i fellesskap av Butikkutvikler og Design by Giske. Dette er vår kampanje, vårt navn og dag. Alt av design, frå NBD-logo til trykksaker og digitale filer (bildefiler) er designa utnikt for Nisjebutikkens dag™ av Design by Giske - og er hennes åndsverk og opphavsrett, ihht Åndverksloven. Misbruk/ulovlig bruk av andre sitt arbeid er også dårlig forretningsskikk ihht Markedsføringsloven.
Giske og Gøril driver hvert sitt firma. Nisjebutikkens dag er et felles prosjekt som ble etablert i 2017.
Har du spørsmål til kampanjen du ikke finner svar på her eller i kampanjeportalen kan du sende en
e-post til info@nisjebutikkensdag.no
(C) designbygiske.no & butikkutvikler.no