Vilkår

Vilkår og betingelser


Når du bestiller og betaler er du med på en bevisstgjøringskampanje, nisjebutikkens dag, og på markeringen av festdagen Nisjebutikkens dag.


Alt kampanjemateriell er laget for å få mest mulig SYNLIGHET og SLAGKRAFT for butikkene. Materiellpakkene kommer i to størrelser; normal og stor. Hver butikk må kjøpe sin egen pakke (eller flere pakker) og det er IKKE lov å dele pakkene med nabobutikk o. l. 


Det er kun de som har bestilt og betalt som har mulighet til å bruke både det trykte plakatmateriellet og digitale filene (bildefiler til sosiale medier) som blir gjort tilgjengelige i kampanjeportalen. All ulovlig bruk/misbruk blir fakturert med et fast straffegebyr/erstating per bruk. (Mer informasjon om dette i selve kjøpsvilkårene og kampanjeportalen.


DIGITALT MATERIELL

Digitale filer er bildefiler til bruk i sosiale medier. Materiellpakkene inneholder både sesongmateriell med bevisstgjøringsbudskap - og selve hovedkampanjemateriellet med årets farge. Her er det blant annet header og eventblide til facebook og bilder til innlegg/story. Digitale filer til sesongmateriell blir gjort tilgjengelig fra nå og utover, og det vil si at du kan bruke de flere ganger. Vil "fyller på" etterhvert, slik at du får forksjellige budskap for bevisstgjøring. Det vil si at de som kjøper pakke tidlig får mest for pengene. Digitale filer skal ikke brukes i kollasjer eller egenkomponerte bilder.  Det skal heller ikke brukes filter eller rammer.


Ved bruk av digitale filer skal alle bruke emneknaggen #nisjebutikkensdag og #nisjebutikkensdag2020 samt tagge @nisjebutikkensdag


Trenger du fargekoder/fonter til avisannonser tar du kontakt med Giske på post@gb-design.no. Alle annonser skal godkjennes av Giske. Dette for å sikre at budskapet som fremkommer er korrekt og ihht plan og strategi for kampanjen.


I stor materiellpakke følger det en egen trykkfil til gatebukk. Har du kjøpt liten pakke kan du bestille trykkfil til gatebukk ekstra. Dette bestilles i kampanjeportalen under kategorien "Lyst på mer..."

FYSISK MATERIELL

BRUK AV MATERIELL

Dette er den fysiske delen av kampanjemateriellet - og selve hovedkampanjen. Dette blir sendt ut fra oktober av. 


Når kan materiell tas i bruk?


Vi anbefaler at du bruker materiell som beskrevet i innloggingsområdet du får tilgang til når du har betalt. Kort forklart: Plakater kan, og bør henges opp fra mandag av. Vent med ballongene til selve dagen. 


Når skal materiell ned?


Alt av materiell skal bort etter stengetid lørdag. 

MISBRUK

HAR DU IKKE KJØPT MATERIELLPAKKE HAR DU HELLER IKKE LOV TIL Å BRUKE VÅRT KAMPANJEMATERIELL.

Husk: Det er ikke lov å kopiere eller "låne" bilder på nett uten lov. Det er straffbart og medfører erstatning (åndsverkloven). Dessuten er det i følge markedsføringsloven dårlig forretningsskikk. 

REFUSJON OG ANGRERETT

Ettersom kjøp av pakke umiddelbart gir deg tilgang til deler av materiellet, gis det ikke refusjon dersom du, mot formodning, ikke skulle ønske å være med. Ved kjøp av våre materiellpakker gjelder vilkår for kjøp mellom næringsdrivende - og IKKE angrerett som forbruker ihht. kjøpsloven.

Kjøpet refunderes IKKE.

IKKE MOTTATT PAKKE?

Alle pakker sendes med sporing via Posten. Har du bestilt før september vil du få en egen epost med sporingsnummer. Har du bestilt etter september vil du finne ditt sporingsnummer i faktura/kvitterings eposten. Du bruker mobilnummeret du opplyste om ved bestilling for å sjekke hvor pakken din er på www.posten.no. 

BESTILLING OG BETALING

Betaling av materiellpakke gjøres med kredittkort til Butikkutvikler.no AS med org nr. 918 399 720 MVA. Betalingen foretas via Stripe. Dette er helt trygt. Du blir bedt om å legge inn ZIP-code - dette er ditt postnummer. Kvittering sendes deg på oppgitt epost i løpet av noen dager. Har du ikke fått kvittering, eller har du mistet den? Ta kontakt på post@butikkutvikler.no så hjelper vi deg. Siste ordinære bestillingsfrist for materiellpakker er 30. oktober. 


I bestilling må du oppgi butikknavn, organisasjonsnummer, butikkens postadresse, epostadresse, samt et MOBILtelefonnummer posten kan brukes til sporing. 


VIKTIG: Vær nøye når du fyller ut bestillingsskjema - og bruk butikkens navn, ikke ditt eget. Dette handler om sporing av pakkene, utsending av informasjon fra oss OG at vi får oversikten over hvilke butikker som er med. 

GJENNOMFØRING AV DAGEN

Vi har, naturlig nok, ingen mulighet til å "kvalitetssikre" deltagende butikker. Det er vårt ønske at butikkene som er med kan stå inne for kjerneverdiene som vi mener at unike, selvstendige butikker bør stå for: Kvalitet, fagkunnskap, service og kjøpsopplevelse. 


Denne dagen skal det IKKE fokuseres på tilbud, salg og prisreduksjoner. Det betyr ikke at ikke du kan ha et salgstativ i et hjørne, men det er IKKE TILBUD som skal frontes. Nisjebutikkens dag handler IKKE om pris på en vare, men kvaliteteten på dere dere tilbyr og den lokale verdiskapingen din butikk står for. 



PRISER

Vi har valgt å operere med tidlig pris og sen pris på materiellpakkene. Dette for å oppmuntre flest mulig til å være tidlig ute å planlegge. Dessuten medfører sene bestillinger ekstraarbeid og det blir vanskelig for oss å bestille rett mengde materiell til dere. Dette håper vi på forståelse for. 


Pris normal pakke, ved kjøp fra nå og frem til 31. august kr. 990,- + mva.

Kjøp fra 31. august til 30. oktober, kr. 1.290,- + mva


Pris stor pakke ved kjøp nå og frem til 31. august kr. 1.290,- + mva.

Kjøp fra 31. august til 30. oktober 1.490,-+ mva. 


ALL ULOVLIG BRUK OG MISBRUK FAKTURERES MED KR. 5.000,- per gang.

SAMARBEID

Giske og Gøril driver hvert sitt firma. Nisjebutikkens dag er et felles prosjekt som ble etablert i 2017. 

Har du spørsmål til kampanjen du ikke finner svar på her eller i kampanjeportalen kan du sende en

e-post til info@nisjebutikkensdag.no 

SPØRSMÅL?

Vi svarer gjerne

 

På denne siden vil du finne svar på det du lurer på. Og sjekk våre innlegg på facebook og instagram. Har du bestilt materiellpakker finner du all informasjon i kampanjeportalen.


Har du andre spørsmål til kampanjen? Ta gjerne kontakt med oss!

 

Kommende nisjebutikkensdag

 

Dagen markeres alltid dagen etter black friday.


28. november 2020

 


27. november 2021

 

 

26. november 2022

 

Kontakt oss 

 

Epost:

info@nisjebutikkensdag.no

post@gb-design.no, post@butikkutvikler.no

 


 

nisjebutikkensdag

butikkutvikler

gb-design.no

 

nisjebutikkensdag

butikkutvikler

giskeb_design

(C) gb-design.no & butikkutvikler.no 

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Ved å klikke på "Godta" samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler.

Godta